April 18, 2011

Tühja kõhuga ei saa krabistada


Käisin puhtast uudishimust, kas etendus on huvitavam kui raamat, mis mind isiklikult just ei vaimustanud (kuigi ka puhas piin ei olnud. Selline talutavalt leige lugemiskogemus pigem), vaatamas Von Krahli etendust Flaubert'i Madame Bovary ainetel. Etendus oli umbes 50 korda kiirem, kontsentreeritum ja tõsi, karikatuuristatud (karikeeritud? karikatuuritud?). Aga palju lõbusam (suurema osa ajast), kui raamat minu jaoks oli. Seejuures päris palju läks ju täppi ka, kui Emma Bovary lavale astus, oli küll esimene mõte, et niimoodi ma teda ette kujutasingi. Olemas oli ka, vähemalt minu jaoks, teatav sarnasus filmi-Bovaryga. Filmi nimelt käisime ka klassiga vaatamas ja kuigi mulle peategelane näitlejana meeldis ja filmil otseselt midagi viga polnud, oli see üks pikemaid ja kurnavamaid filme, mida ma jälgima olen pidanud. Sel oli mingisugune tagantjärele avalduv võlu, aga esialgu oli pigem rõõm, et läbi sai. Etendus oli lõbus stiilis

Emma: "Sa oled luuletaja!? Miks sa siis posti vead? Miks su sulg ei krabise?!!"
Léon: "Sulg ja paber maksavad raha. Kuidagi peab ju leiba teenima. Tühja kõhuga ei saa krabistada."
Emma: "Aga leiba on ju igal pool."
Haarab kandikult leiva ja topib vaesele poisile pihku.

Peale selle meeldis mulle kava, Rodolphe'i hobusesaba meenutas mulle Maleva foogti (täpsemalt stseeni temast küüntest särgis tantsimas. Või õelalt irvamas, nagu tal kombeks.), pankrotiamet linoleumi kokku rullimas ning psühholoogi väited tekitasid minus küsimuse, kumb on suurem illusioon ja ebareaalsus- Emma kujuteldav romantiline maailm või "tavalise, normaalse inimese" poodides uue kauba vaatamine. Mulle tunduvad mõlemad ühtviisi võõrad. Aga samas, kes ütleb, milline elu olema peaks, millel täpselt mõtet on? Mina ei jaksa ega soovigi ennast sellele küsimusele täielikult kulutada...

Kuulake pigem Neubauteni Youme&Meyou'd
Sõnad on youtube's video all või nt siin

Youme knows what Meyou wants
Meyou knows what Youme wants
and it's granted
They defend each other against the past
if the future isn't bright at least it's colorful
so burn the ship come spring


No comments:

Post a Comment